10 steg til en vakker hud

Alle kvinner ønsker en vakker hud. Vi gir deg oppskriften!

Alle kvinner ønsker en vakker hud. Hvem vil ikke ha den etterlengtede gløden som får folk til å spørre: "hva har du gjort? Du ser så godt ut!" Vi gir deg oppskriften.

Steg 1. Vask hendene

Hendene dine er en en stor bakteriebombe. Vask de derfor grundig slik at ikke bakteriene overføres og gnis inn i ansiktet!

Steg 2. Rens huden morgen og kveld

Buk et mildt renseprodukt som er tilpasset din egen hud. Ved å rense huden fjerner du alt av forurensing, svette og avfallsstoffer som har lagt seg på huden opp gjennom dagen.

Steg 3. Fuktighetskrem og øyekrem.

Bruk en god fuktighetsgivende krem i ansiktet og øyekrem på den tynne huden rundt øyene. Velg en krem uten parabener. Stoffet kan virke hormonforstyrrende og mistenkes blant annet for å kunne påvirke fruktbarhet, kjønnsutvikling og læringsevne.

Steg 4. Peel huden en gang i uken

Gjør det til en vane å fjerne døde hudceller jevnlig. Peelingen stimulerer til nydannelse av celler, elastin og kollagen. På denne måten strammes huden opp og kjennes mykere.

Steg 5. Beskytt huden mot kulden

Unngå tørr hud ved å smøre deg med en god fuktighetskrem eller kuldekrem hver gang du skal ut i kulden. Skjerm huden ved å bruke skjerf og lue.

Steg 6. Kosthold

Spis variert og fiberrik mat. Frukt, grønnsaker og fisk (Omega 3) er bra for huden og motvirker en rekke sykdommer. Ikke glem å få i deg mat med vitaminer, antioksidanter og fettsyrer.

Steg 7. Drikk vann

Ved et jevnlig inntak av vann får du økt konsentrasjon og motstandskraft mot stress. Bedre hud, sunnere luftveier og bedre fordøyelse og nyrefunksjon. Sett i gang å drikk!

Steg 8. Få i deg litt sol

Da får du i deg vitamin D som gir huden en vakker glød. De fleste føler seg bedre når de har litt farge på kroppen, men husk solfaktor.

Steg 9. Sov nok

Søvn er viktig. Det styrker immunforsvaret, lagrer opplysninger i hukommelsen, regulerer appetitten og holder humøret oppe. Man ser også mye friskere og sunnere ut etter en god natt søvn.

Steg 10.  Stress mindre

For mye stress kan få huden til å se grå og livløs ut. Stress tørker ut huden og gjør linjer og rynker mer synlige. Stress ned: senk skuldrene og pust med magen.

Kilde:www.iform.no